Totalul afișărilor de pagină

luni, 28 noiembrie 2011

Totul este praf, şi vina ne umple sufletele


– De ce ai făcut asta ? De ce mi-ai făcut mie asta ?! ţipă Ariadne.
– Fiindcă trebuia să te distrug, să te dezmembrez, ca apoi să te refac. Să te construiesc, aşa cum vreau eu.
– Să mă construieşti ... aşa cum vrei tu ?! Pentru ce !? Într-adevăr, m-ai dezmembrat, şi m-ai reconstruit, dar cred că eşti un arhitect mizerabil. Tot ce simt pentru tine e ură. Ură profundă, dezgust, repulsie ! scrâşni ea şi simţi gust de sânge pe limbă.
– Asta şi vroiam din partea ta. Asta vroiam din partea voastră, a tuturor femeilor care mă cunosc. Mi-a trebuit ceva timp să îmi dau seama, dar ... asta e ceea ce îmi doresc. Nu, nu ce îmi doresc, ci de ce am nevoie. Şi voi sunteţi singurele în stare să urâţi într-o asemenea măsură. Maşini de urâr perfecte. Numai voi puteţi fi rănite atât de tare încât efectul să fie cel pe care îl aştept.
Ea îl privi prelung, şi îşi dădu seama că îi spunea adevărul. Întrebă încet, răspicat:
– Luminează-mă: de ce ?
– Fiindcă mă urăsc pe mine atât de tare încât ... nu, pardon, nu asta e problema. Problema e că ura mea faţă de mine nu îmi mai ajunge. Am făcut atâta rău cuiva care merita tot ce aveam mai bun de dat, am distrus ceva ce nu mai poate fi refăcut, şi vina mă apasă infinit mai mult decât mi-am închipuit vreodată că e posibil. M-am pierdut pe drumul răscumpărării păcatelor, şi am ajuns pe cel al damnării. Nu mai vreau să fiu iertat. Asta nu se mai poate face. În schimb, vreau să demonstrez că sunt demn de tot ce poate fi mai rău pe lume. Şi pentru asta am nevoie de tine. Pentru asta am nevoie de Sandra, şi de toate celelalte. Voi sunteţi armata mea personală de femei care nu vor face altceva decât să mă urască cu toată fiinţa lor, până în ultima lor zi de viaţă.
Ea râse amar, şi observă:
– Ironia, după cum percep eu situaţia, este că tot tu eşti cel care iese din câştig la faza asta, nu ?
– Din păcate, ai dreptate, recunoscu el. – Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită, şi în final, nu există linişte pentru cei păcătoşi. Acuma, tot ce rămâne de văzut este, care dintre ei eşti tu, şi care sunt eu ...

Fragment din „Sămânţa neagră a tatălui”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu